Weboldal tervezés

Miért hagyják el a látogatók a weboldalad 5 másodperc alatt?

Rossz a weboldalad statisztikája? Nincs vásárolod/ ügyfeleid? Mégis fizeted a weboldal költségeit, nem érted mi lehet a gond a weboldaladdal?  Sok dolog állhat ennek hátterében, de ezeket könnyen lehet javítani és kezelni. Itt van néhány probléma, ami lehet a te vállakozásodnak a weboldalát is érinti. Hány igaz rá?

Lassú betöltés, ami távozáshoz vezet

Nagyon fontos, hogy a weboldalad gyors legyen, és gyorsan betöltődjön. Ha a látogatónak várnia kell, hogy láthassa a tartalmat, az frusztráló, és biztos, hogy továbbáll. Mobiltelefonon ez még nagyobb gond, mert sok mobilnetet eszik, és ha lassú, sokan nem is várják meg, hogy betöltődjön. Plusz, ha nem elég gyors a sávszélesség, akkor simán előfordulhat, hogy nem töltődik be sehogy. Az emberek ma már türelmetlenek, és mivel a gyors weboldal a normális, ezért elengedhetetlen, hogy ne tartsd fel őket. És ne felejtsd el, hogy a Google is figyeli a betöltési sebességet – ha lassú a weboldalad, az a rangsorolásodra is hatással lesz.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Rossz design ami félrevezeti a látogatot

Nagyjából a látogatók 3-5 másodperc alatt eldöntik, hogy maradnak e weboldalon. Legfontosabb hogy a rögtön tudják mire szolgál a weboldal mit árul, milyen szolgáltatásban tud segíteni, mit akar eladni. Fontos, hogy célközönséget is meghatározni egy weboldal készítésnél, fiatalabb generációnak készül vagy idősebbeknek. Az idősebbeknek minél egyszerűbb letisztultabb célravezetőbb design az amitől könnyebben jöhet be belőle konverzió/érdeklődés. Míg a fiatalabbaknak ingergazdagabb mozgó színes design az ami jobban megveszi őket, ami jobban tetszik nekik. Designnak illeszkednie kell a vállalkozás tevékenységéhez és inkább azt kell kiemelni, stílusban érzésben. Pl egy szórakozóhelynek nem ajánlott ha pasztell földszíneket használ, mert nem illik a tevékenységhez sokkal jobb ha neon vagy egyébb erős színeket használ.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Mobilbarát responsivitás hiánya, ami miatt sok embert veszítesz

Nagyon fontos, hogy a weboldalad mobilbarát verziója tökéletesen működjön, és ezt alaposan teszteld is. Az átlagos látogatóknak körülbelül 80%-a telefonról nézi meg a weboldalt, tehát a nagy részük mobilról jön. Ha telefonon nem működik rendesen, csúszik a szöveg vagy a képek, vagy ha a dizájn szétesik, akkor az elriasztja a látogatókat. A weboldalnak nemcsak számítógépen, hanem mobilon is ugyanolyan szépnek és egységesnek kell lennie.

Ha valami nem működik rendesen telefonon, akkor külön dizájnelemet kell létrehozni rá, és különböző készülékeken, Androidon és Apple-on is tesztelni kell, hogy biztosan mindenhol jól jelenjen meg. Emellett fontos, hogy különböző képernyőszélességeken is olvasható legyen az oldal, és ne csússzon ki a szöveg, ne essen szét a dizájn.

Telefonon a kisebb betűméret javasolt, mivel a normál méretű betűk túl nagyok lehetnek, vagy ha olyan akkor túl kicsik, akkor olvashatatlanok.  Fiatalabbaknál az átlagos betűméret megfelelő, de az idősebbeknek előnyösebb, ha nagyobb betűtípust használsz, hogy könnyebben tudjanak navigálni és olvasni.

A legfontosabb, hogy a weboldal telefonon tökéletesen működjön, és utána a számítógépes verzióra is figyelj. A tablet verzióval annyira nem kell foglalkozni, mert igazából csak nagyon kevés látogató nézi az oldalakat ilyen eszközről. Azonban a különböző telefonok és monitorok méreteire mindenképp figyelj oda, hogy jól legyenek beállítva.

Sok zavaró elem, ami idegesít

Ha pop-upokat vagy hirdetéseket használsz a weboldaladon, és mégsem térülnek meg, valószínűleg túl sok van belőlük, vagy túl bonyolultak, ami megzavarja a látogatót. Az is lehet, hogy a marketing anyagok, amik felugranak, inkább elterelik a figyelmet arról, hogy az emberek átnézzék a weboldaladat vagy a referenciáidat. A „kevesebb néha több” elve itt is működik. Ne engedd, hogy a weboldalad egy reklámfelületté váljon, ahol folyamatosan felugranak a hirdetések. Egyetlen felugró ablak bőven elég, nem kell egy látogatónak másodpercek alatt több ablakot bezárnia, mert ez zavaró lesz, idegesíteni fogja, és el fog lépni.

A túl sok reklám vagy pop-up komolyan rontja a felhasználói élményt, és gyakran épp az ellenkező hatást váltja ki, mint amit szeretnél. Törekedj arra, hogy minimalizáld a hirdetéseket és a felugró ablakokat. Ha ezt nem tartod szem előtt, könnyen előfordulhat, hogy a látogató egy életre elhagyja a weboldaladat, és soha többé nem tér vissza. A tiszta, áttekinthető weboldal sokkal nagyobb eséllyel nyeri meg a látogatót, mint egy túlzsúfolt, reklámokkal telepakolt oldal.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Bonyolult és nehezen értelmezhető tartalmak 

Ha a weboldaladon túl sok zűrzavart és bonyolult tartalmat használsz, könnyen összezavarhatod a látogatókat, és gyorsan el fognak távozni. Az elsődleges cél, hogy a főoldalon világosan kiderüljön, mivel foglalkozik a vállalkozásod, mit kínálsz, és milyen szolgáltatásokat nyújtasz. Ezután egyszerűen vezessük tovább a látogatót, hogy tudja, melyik oldalra kell mennie, hol érhet el téged, hol vásárolhat, és ha webshopról van szó, az ár, a termékképek és a méretek is legyenek könnyen elérhetők. A szállítási információk is szerepeljenek egy jól látható helyen, például a láblécben, hogy a látogató minden szükséges információt könnyedén megtaláljon.

Fontos, hogy ne bonyolítsuk túl az oldalt. Ha például a termék ára egy külön aloldalon található, vagy túl nehéz megtalálni, az frusztráló lehet a vásárlók számára. Az emberek pár másodperc alatt szeretnének dönteni, és nem fognak keresgélni. Ha nincs egy jól látható kapcsolati fül, ahol fel tudják venni veled a kapcsolatot, valószínűleg nem fogják megkeresni a weboldal tulajdonosát, hanem inkább elhagyják az oldalt és mást keresnek.

Ezért kell mindent a weboldalon biztosítani, amit a látogató kérdezhet. Legyenek világosan feltüntetve a fontos információk, hogy ne kelljen kérdésekkel keresgélniük. A gyakori kérdések (FAQ) és a jól megírt SEO-tartalom segít abban, hogy a látogatók minden választ megkapjanak a weboldalon, anélkül, hogy elhagynák azt. Ne bonyolítsd túl: kevesebb néha több. Törekedj arra, hogy a weboldalad egyszerű és átlátható legyen, hogy még a legkevésbé tapasztalt látogató is könnyedén megértse és navigáljon rajta.

Rossz navigáció ami miatt 5 mp alatt elhagyja a gweboldaladat

A navigáció egyik kulcsfontosságú tényezője a weboldalnak, ami segíti a látogatót abban, hogy könnyen megtalálja, amit keres. Ezalatt a  gombokat és a menüt értjük. A navigációs gomboknak nemcsak jól kell kinézniük, hanem funkcionálisan is hatékonynak kell lenniük. Fontos, hogy a gombok valóban azt a problémát oldják meg, amire a látogató kíváncsi, és logikus helyen legyenek elhelyezve. Ne legyenek elrejtve vagy nehezen észrevehetőek, mert ha nem vonzzák a figyelmet, akkor a látogató nem fogja őket használni.

Az egyik leggyakoribb hiba, amikor a gombok rossz helyre vezetnek. Ez komoly problémákat okozhat, mert ha a látogató rossz oldalra jut, például egy nem létező 404-es oldalra, vagy olyan helyre, ami nem releváns a számára, könnyen elhagyhatja az oldalt. Ezáltal nem történik meg az áhított akció, mint például árajánlatkérés vagy vásárlás. Ezért rendkívül fontos, hogy a linkeket mindig többször teszteljük, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy valóban a megfelelő helyre vezetnek.

A menüszerkezetnek is kulcsfontosságú szerepe van. A menüpontoknak olyan releváns tartalmakra kell mutatniuk, amelyek tényleg érdekelhetik a látogatót. A szolgáltatásokat mindenképp ki kell emelni, és a kapcsolatfelvételi lehetőségeket is könnyen hozzáférhetővé kell tenni. Az all menüpontoknak is könnyen átláthatónak kell lenniük, nem lehetnek túlbonyolítva, különben a látogató elveszítheti a fókuszt, és végül elhagyhatja az oldalt. A menü ne legyen túl hosszú vagy túlzsúfolt, mivel az átláthatatlan lesz, és zavarni fogja a látogatót. A cél az, hogy a weboldal minden látogató számára könnyen navigálható és áttekinthető legyen.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Nem tűnik hitelesnek az oldal

Fontos probléma, amikor a weboldalad nem tűnik hitelesnek. A látogatók, érdeklődők vagy vásárlók könnyen elveszíthetik a bizalmukat, ha nem érzik azt, hogy valódi, megbízható forrással állnak szemben. Ha a képek pixelesek vagy nem megfelelő minőségűek, az már önmagában rossz benyomást kelthet. Emellett, ha a képek nincsenek jól megvágva, zavaróak vagy nem a megfelelő stílusban készültek, az még inkább megingathatja a bizalmat.

A kapcsolatfelvételi információk, mint a telefonszám és e-mail cím, alapvető fontosságúak. Ha a látogató nem találja könnyen ezeket az adatokat, az azt sugallhatja, hogy az oldal mögött nincs valódi személy, akivel kapcsolatba léphet. Hasonlóképpen, ha nem talál rólad vagy a vállalkozásról valós képeket, adatokat vagy információkat, az is hitelességhiányhoz vezethet. Ha nem találhatóak referenciák, valós munkák bemutatása, vagy részletes információk a szolgáltatásaidról, az arra utalhat, hogy nem vagy megbízható szakember vagy webshop.

Webshopok esetén különösen fontos, hogy a látogatók biztosak legyenek abban, hogy nem egy átverésről van szó. Az online vásárlók sokszor félnek, hogy csalás áldozatai lesznek, ezért nagyon fontos, hogy a weboldalad bizalomkeltő legyen. Ehhez hozzájárulnak a megbízhatóan bemutatott termékek, elérhetőségek, és a részletes vásárlási feltételek. Ha nem biztosítod a megfelelő információkat és hiteles tartalmat, könnyen elveszítheted a potenciális vásárlókat.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Összegzés

Szóval, ha nem szeretnéd, hogy a weboldaladat gyorsan elhagyja a látogató, és hogy a lehető legjobbat kihozd belőle, akkor érdemes odafigyelni ezekre a dolgokra. A gyors betöltődés, a mobilbarát dizájn, a hiteles tartalom, és persze a jól működő navigáció mind-mind kulcsfontosságú tényezők. Ha ezeket figyelembe veszed, sokkal jobb eséllyel hozol be érdeklődőket, és építhetsz bizalmat. Ne feledd, hogy a weboldalad a vállalkozásod arca, ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a látogatókat ne csak megtartsd, hanem vásárlóvá is alakítsd őket.

Ha pedig weboldalkészítésről vagy grafikai munkákról van szó, és úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, ne habozz keresni minket! Akár egy vadonatúj weboldalra van szükséged, akár egy ütős grafikai megoldásra, mi itt vagyunk, hogy segítünk. Mi nemcsak szebbé, hanem sikeresebbé is tesszük a webes jelenléted – szóval csak írj ránk, és nekilátunk!

NÉZD MEG A PORTFÓLIÓMAT!

;
E-mail
Email Image
Kattintson és nézze meg a portfóliómat!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Telefon

+36 20 629 1318

EMAIL

maczakgergo@bographic.hu