Social media

 Instagram posztok, amik tényleg konvertálnak – dizájn szemmel

Te is ültél már úgy az Insta felett, hogy „Miért nem kattint rá senki erre a gyönyörű posztra?”
Nyugi, nem vagy egyedül. A helyzet az, hogy egy jól kinéző poszt nem egyenlő azzal, hogy működik is.

Ebben a cikkben mutatok pár olyan dizájn fogást és logikát, amit én is használok, ha azt szeretném, hogy egy poszt ne csak szép legyen, hanem hozzon is valamit a konyhára.

1. Csak egy dolgot akarjon az a poszt

Az egyik legnagyobb Insta-baki az, amikor egyetlen kis posztra túl sok mindent próbálunk ráerőltetni: termék, infó, logó, CTA, meg még „kövess be, írj DM-et, iratkozz fel is”.
A nézők 1-2 másodpercet szánnak rád.
Szóval: döntsd el, mi az egyetlen célja a posztnak – és vizuálisan is csak azt emeld ki.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

2. Szöveg – de csak ha olvasható

Tudom, csábító dolog „designosan” kis betűkkel, szép betűtípusokkal dolgozni… de ha nem olvasható, kuka.
Én mindig úgy tesztelem, hogy 1 másodpercre rápillantok a képre:
Ha rögtön átlátom, mit akar mondani, nyert ügy.

Extra pont, ha a CTA (pl. „Töltsd le”, „Nézd meg”) valamilyen kis boxban vagy más kiemeléssel jelenik meg. Szó szerint jobban ráviszi a szemet.

3. Rácsban gondolkodom, nem érzésre pakolok

A jó dizájn nem „szépre” épül, hanem szerkezetre.
Instagramon különösen fontos a vizuális egyensúly – mert ha valami összevissza, a szem elcsúszik róla.

Én minden posztot grid-rendszerben tervezek. Canva-ban, Figma-ban simán be lehet kapcsolni a segédvonalakat, és sokkal stabilabb lesz az egész látvány.

4. A figyelem vezetése: nem random, de nem is szabályos

Sokan azt hiszik, hogy van egyetlen „jó hely” az árnak vagy a CTA-nak – de az Instagram feed nem működik ilyen mereven.

A felhasználók először a legerősebb vizuális elemre néznek rá (kontraszt, arc, mozgás, nagyobb szöveg), utána pásztázzák végig a többit.
Szóval a lényeg:
Amit meg akarsz mutatni, azt ne rejtsd el.
→ Legyen elég kontrasztja, mérete vagy mozgása, hogy „megüsse a szemet”.

Én például úgy helyezem el a CTA-t vagy árat, hogy:
vagy középre, ha vizuálisan ott a fókusz
vagy kiemelve boxban vagy színnel, ha egy sarokba kerül
De mindig úgy, hogy ha valaki 1-2 másodpercre megáll, automatikusan odanézzen.


logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

5. A márkád színei, de ne legyen uncsi

Igen, fontos a márkaszín, de Insta-posztoknál elfér egy kis frissítés.
Én úgy szoktam, hogy:
– 80% marad a megszokott stílus
– 20%-ban jöhet valami trendi árnyalat, egy kis plusz kontraszt vagy dinamika

Ez különösen jól működik szezonális kampányoknál (pl. nyári színek, téli árnyalatok stb.)

6. Minden konvertáló poszt mögött érzelem van

Ha a kép semmit nem vált ki, nem is fog kattintani rá senki.
Akár egy aranyos baba, egy kéz, ami megfog valamit, egy sztori egy sorban – ezek nem csak szépek, hanem hoznak valamit, amit az agy érezni akar.

Én ezt mindig átgondolom:
→ Mit érezzen a néző, ha ránéz a képre?
→ És ha ez megvan, azt építem köré.

+1: Használj mozgást, ha teheted

Carousel poszt, animáció, kis loop videó = sokkal hosszabb ideig tartják ott az emberek a tekintetüket.
Ha csak egy kis mozgó nyíl vagy animált szöveg – máris felugrik a figyelem.

Összefoglalás:

Egy jó Insta-poszt nem csak szép – okosan van összerakva.
✔ Egy fókusz
✔ Olvasható CTA
✔ Tudatos színek
✔ Stabil kompozíció
✔ Érzelem
✔ És ha lehet, egy kis mozgás

Ez az a mix, amitől nemcsak megállnak a posztnál, de vásárolnak is tőled.
Ha szeretnéd, hogy a te vizuáljaid is így működjenek, segítek.

NÉZD MEG A PORTFÓLIÓMAT!

;
E-mail
Email Image
Kattintson és nézze meg a portfóliómat!