Grafikai tervezés

Mitől lesz igazán hatékony egy szórólap- Tervezési tippek egy grafikustól

Szórólaptervezés inkább a jó idő következtével, szokott időszerű lenni, hisz akkor kevesebb esélye van, hogy pl elázzon a postaládákban. Kisebb szóróanyagtól a nagyobb A5-ös szórólapig. Mindkettő méret esetében fontos, a hatékonyság miatt, hogy figyelemkeltő legyen. Bogcikkünkben útmutatást adunk, mi szerepeljen a szórólapodon általánosságban a A5 méretről lesz szó.

Cél meghatározása

Fontos eldönteni, hogy mi célja a szórólapnak, ismeretterjesztés brand építés, akció kupon bemutatása, tájékoztatóm vagy eseményhirdetés. Illetve emellett azt is fontos átgondolni, hogy milyen célcsoportnak készül az anyag, milyen korú, nőknek férfinak milyen érdeklődési körnek. Pl takarító vállalkozásnak nem érdemes faluban, és szegényebb környéken szórólapozni, illetve azt a célcsoportot megszólítani, inkább a gazdagabb területen illetve gazdagabb réteg lenne a megfelelő célcsoport, és nekik egy olyan design amiből érzik, hogy ennek van ára prémium, ha középrétegnek a célcsoport, olcsó takarítás, akkor meg erre kell fókuszálni.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Figyelemfelkeltő cím

Címnek minél nagyobbnak könnyen olvashatónak kell lennie, hogy ezt nézzék meg kb először, és megfogja az olvasó figyelmét. Sokan nem olvassák el csak megfogják ránéznek, és kidobják egy jó designt viszont végig néznek, mert felkelti az érdeklődést, fontos hogy hamar kiderüljön, hogy mit kínálsz, hogy az az olvasó nézze akit érdekel. Vezetni kell a szemet, ha a képi világ fogja meg először akkor ügyelnünk kell, hogy a következő a cím legyen. Alkalmazzunk képet illusztrációt grafikákat, színeket ezekkel is tudjuk vezetni a szemet a szórólapon. Ügyeljünk az érzelem kiváltásra, akár vicces, akár szomorúságot, akár kíváncsiságot  ezek mind az érdeklődést növelik.

Ösztönzésre vezető szöveg (CTA)

Angolul call to action ennek az a célja, hogy ösztönözze az olvasót kapcsolatba lépni a szolgáltatóval, akié a szórólap, ez akár kedvezmény beváltása, de fontos eldönteni mit várunk a célcsoporttól, hívjon minket használja a kuponkódot és vásároljon, nézze meg a weboldalt, vagy látogasson el hozzánk? Elérhetőségek feltüntetése szinte kötelező, kit mit keressen hol stb? Viszont átkell gondolni, minden elérhetőségünk nem érdemes rátenni pl( telefonszám, email cím, lakcím, weboldal, Instagram, tiktok, Facebook, Pinterest stb) mert elveszik az olvasó a sok adat miatt, elég a fontosabb adatokat, amin szeretnéd hogy keressenek. Weboldalt, telefonszámot/ email címet és egy social oldalt ajánlanék. Kevesebb néha több alapon szintén.

Információ megfelelő strukturálása

Minden szöveg, minél tömörebb egy rövidebb legyen, minél több infografikát ikonok alkalmazzunk, minél rövidebb idő alatt értse meg a tartalmát az olvasó. Kevesebb néha több alapon. Főcím alcím, minél vázlatosabb de érthető legyen. Illetve jól vezesse a szöveg is a szemet, hierarchia fontossága, ne összevissza jelenjenek meg az információk, betűméretek. MInél nagyobb egy betű azt veszik észre először minél kisebb azt olvassák el legutoljára. Ezt tartsuk szem előtt szórólap tervezésnél. Illetve lehet plusz szavakat kiemelni aláhúzással más színnel stb, ezt is jól átgondoltan használjuk.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Nyomtatási követelmények

Online anyagokat bárki létrehozhat elég könnyen, viszont a nyomdai anyagokhoz kell némi háttértudás. RGB és CMYK ismerete nem elhanyagolható, RGB az online színeket tartalmazza, ami közel 16 milliárd, ehhez képest a CMYK nyomdai színeket tartalmazza ami 5000 körül van ami jócskán sokkal kevesebb neon színeket pl nem tudunk nyomtatni. Ezt fontos figyelembe venni tervezéskor, illetve CMYK-ban kell átadni a nyomdának a grafikát. Ami eszméletlenül fontos az a felbontás 300 MBI nem adunk át nyomdának anyagot, mert pixeles lesz, ügyeljünk rá, hogy minél nagyobb felbontású anyagot készítsünk. Méretpontosság illetve a kifutó alkalmazása is kötelező különben kilóg levághatják a fontos információkat. Nyugodtan kérjünk segítséget grafikustól, ha elakadtunk ebben!

Szemléltetésképpen mutatok több különböző szórólapot

Albatrosz Képzőművészet-terápia

Az első példa egy kreatív és elegáns megjelenésű szórólap az Albatrosz képzőművészeti terápiához. A szórólap vizuális elemei azonnal a művészet világát idézik, például ecsetekkel, fényképekkel és a logóban szereplő madárral. Az információk átláthatóan vannak elrendezve, az elérhetőségek jól elkülönülve, a szórólap alsó részén találhatók. Ez egy informatív anyag, amely részletesen bemutatja az elérhető szolgáltatásokat. Célja, hogy iskolákban, diákok és szülők számára érdeklődést keltsen és tájékoztasson.

Gomép: Tavaszi kiárusítás

Tavaly áprilisban készítettem a Gomép nagytevaszi kiárusítás szórólapját, amely a 20–80%-os kedvezményeket hangsúlyozza. A főbb termékek kiemelten, képekkel és rövid ismertetőkkel szerepelnek rajta, valamint feltüntettük, hogy további 100+ termék is kedvezményes áron elérhető. Az elérhetőségek, a nyitvatartás, az akció pontos időpontja, valamint a helyszín jól látható helyen helyezkednek el. A szórólap modern, figyelemfelkeltő grafikával, az arculati színek használatával készült, tele színekkel és kisebb képekkel, hogy azonnal magára vonzza az emberek figyelmét. A cím nagy méretben dominál, és természetesen a logó is megjelenik.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Tütü:

szórólap egy borforgalmazó cég cider termékének promóciójához készült. A kampány során a megrendelések mellé ajándék termékmintát adtak, ezzel köszönték meg a vásárlást és népszerűsítették a cég új termékét. A szórólapon rövid összefoglalót helyeztek el az ajándék tartalmáról, hogy még több érdeklődőt vonzzanak. A design nagyon vizuális, a Tűzőnév nagy betűkkel kiemelve szerepel, hogy könnyen megjegyezhető legyen. Mindkét cider íz megjelenik a szórólapon, háttérként pedig egy homályos szőlőmező szolgál, ami az ital szőlőalapját hangsúlyozza. A grafika egyszerű, de elegáns, a képek dominálnak, így bárki számára könnyen érthető és figyelemfelkeltő.

BeLiBi Kids:

Prémium gyermek-tornaruhákat forgalmazó cég számára készítettem ezt a szórólapot. Az egyharmadát aranyos, fotózáson készült képek töltik ki, amelyeken gyerekek viselik a termékeket. A logó jól látható, nagy méretben szerepel, és a ruhák képei mellett feltüntettük, milyen színekben érhetők el, valamint az árukat is. Mivel a webshop csak kevés terméket kínál, a szórólap tartalma áttekinthető maradt. A színek kis ikonok formájában jelennek meg a képek alatt, a szórólap alján pedig néhány promókép található. Az egyik sarokban egy nagy QR-kód kapott helyet, amely közvetlenül a weboldalra irányít, emellett az elérhetőségeket is feltüntettük. A szórólap könnyen átlátható, azonnal felismerhető, hogy kisgyermekes szülőknek szól. Grafikailag prémium érzetet nyújt, de nem kelt túlzott luxus hatást. A letisztult designban a képek és a grafikai elemek egyaránt dominálnak, ezzel megőrizve a figyelemfelkeltő megjelenést.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Optika:

Az optikának készített szórólap célja az új üzletbe történő átköltözés hirdetése volt. A szórólap központi elemeként nagy méretben helyezkedik el egy kép az új üzlethelyiségről, amely vonzza a figyelmet. A szöveges rész röviden bemutatja a kínált szolgáltatásokat, miközben a vizuális elemek dominálnak: több kép is elhelyezésre került, hogy az információk könnyen befogadhatók legyenek. A logó jól látható, nagy méretben szerepel, az elérhetőségek és az új cím pedig kiemelten, egyszerűen megtalálható a szórólapon, hogy a vásárlók gyorsan tájékozódhassanak.

Ingatlanos cég:

Az ingatlanos cég számára egy minimalista, figyelemfelkeltő szórólapot készítettünk, amely egy akciót és alapvető információkat közöl. A szórólap központi elemei a nagy méretben szereplő logó és kép, amelyek azonnal megragadják a figyelmet. Az akció lényege, hogy aki felmutatja a szórólapot, annak az ingatlanközvetítő díja mindössze 2,5%. Az elérhetőségeken kívül csupán 3-4 információ található rajta, köztük a cím és egy nagy betűkkel kiemelt szöveg: „Ingatlant venne vagy eladna?”. A letisztult design és a minimális szöveg célja, hogy az érdeklődőket rögtön az akcióra irányítsa, miközben gyorsan és egyszerűen tájékoztat.

logo-tervezes-weboldal-keszítes-grafikus

Összegzés

A szórólaptervezés több, mint kreatív folyamat – stratégiai gondolkodást és a célcsoport alapos ismeretét igényli. A megfelelő design, a jól strukturált információk, a figyelemfelkeltő címek és a célzott ösztönző elemek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a szórólap ne csak esztétikus legyen, hanem valóban hatékony is. Emellett a nyomdai technikai részletek precíz kezelése is kulcsfontosságú, hogy az elkészült anyag kifogástalan minőségű legyen.

Tapasztalt grafikusként pontosan tudom, milyen apró részletek számítanak egy szórólap esetében, és hogyan lehet a tervezést a legjobb eredmény érdekében optimalizálni. Ha úgy érzed, szükséged lenne szakértői segítségre, szívesen támogatlak a folyamatban, hogy szórólapod minden szempontból kiemelkedjen, és elérje a célját.

NÉZD MEG A PORTFÓLIÓMAT!

;
E-mail
Email Image
Kattintson és nézze meg a portfóliómat!