Grafikai tervezés
Egy kép többet mond ezer szónál: A vizuális kommunikáció ereje
A vizuális kommunikáció alapjai
A vizuális kommunikáció során a képek, színek és formák összhangja segít a komplex üzenetek egyszerű és közérthető átadásában. Ez a szakma azért áll hozzám ennyire közel, mert tanulási nehézségeim voltak, és a képmemóriám sokkal erősebb volt mindig is mint a betű vagy szó memóriám, így könnyen tudom ezt kamatoztatni a grafikában. Hisz anno az iskolapadba, is kis ikonokat rajzoltam a füzeteimbe ezzel könnyítve, a tanulásomat, illetve vizuális típus vagyok így ha új projekt kerül szóba rögtön látom magam előtt, persze nem a végeredményt de ötleteket fixen és persze olyan is volt ami akkori beszélgetéskor vizualizáltam és az lett a befutó, vagy ami még jobb annál az ötletnél még királybab végeredménye lett.
Fontosnak érzem mindig megfelelő hangulatú ugyanakkor letisztult, 100% kapcsolódó vagy a hangulatához kapcsoló képet keressek az adott projekthez. Képek mellett ami szintén meghatározó az a megfelelő szín megtalálása, adott esetben az arculatnak megvan már a színe és azt lehet használni , de odáig el kell jutni. A tökéletes arculati szín megtalálása nagyon fontos, a logó tervezésnél ez az a szín ami végig kíséri egy vállalkozás életét a kezdetektől. Sok szempontra oda kell figyelni, mint például a színek érzelmi jelentésére. ( ételek esetében: piros=éhség, hízlaló étel, kék= mentes vagy, light és stb) Fontos hogy stílusilag is illeszkedjen a márkához. Ha egy nőies cég női célközönséggel a sötét keményebb színeket előnyös hanyagolni, helyette lágy női pasztell színek vagy egy szép elegáns kék és természetesen a rózsaszín lila és annak árnyalataival se lehet mellé lőni.
Formák is befolyásolják a képeket de ez a legkevésbé, itt fontos dűlőre jutni hogy a szögletes vagy lekerekített forma passzol jobban az arculathoz. Könnyen ki lehet indulni a lógóból. Kerek? Négyszögletes? Rombusz? Rombusz de az élei le vannak kerekítve?
Miért hatékonyabbak a képek a szavaknál?
A képek képesek azonnali reakciókat kiváltani, és olyan információkat közvetíteni, amelyeket szavakkal nehéz lenne pontosan megfogalmazni. Mai emberek lusták, inkább a képeket jegyzik meg és ha az érdekes számukra akkor elolvassák a mellette lévő szöveget. Legjobb példa erre a könyvek esete, “ Van kép a könyvben?” Milyen képek vannak? “ Hirdetéseknél és úgy átlagosan egy rohanó világot élünk ahol nehéz az emberek figyelmét elnyeri, egy jó képpel, ami figyelmet megragadó ez sikerülhet. Míg egy jó frappáns szöveggel sajnos bármennyire jó a szöveg sajnos nem. Illetve könnyen eldönteni a nézelődő, hogy érdekes e neki az a téma vagy nem, így szűri a célközönséget is.
Képek és érzelmek: Az érzelmi kapcsolat erejének kihasználása
A vizuális elemek erőteljes érzelmi hatással bírnak, és mélyebb kapcsolatot alakítanak ki a közönséggel. Egy jó kép valamilyen érzést kivált az emberekből lehet ez az érzelem bármilyen, akár düh, együttérzés, irigység a lényeg, hogy hatásos legyen, és akár több ideig megmaradjon, a negatív érzelmek könnyen beszédtémát is generálhatnak, ami marketingileg előnyös. Persze a pozitív érzelmek is nagyon hasznosak nem csak a negatív, “bárcsak nekem is olyan jó lenne, vagy ott lennék” ezek akár kívánsággá, vagy álommá válhat vagy céllá egy két embernél.
A megfelelő kép kiválasztása a márkaüzenet erősítésére
A jól megválasztott vizuális elemek segítenek a márka üzenetének egyértelmű közvetítésében és a márkaidentitás erősítésében. Megfelelő képet egyes cégek esetében nehéz választani, így ajánlani is szoktam a profi fotóssal történő fényképezést, hogy a márkának legyenek saját igazi képei, de ha ez nem áll rendelkezésünkre. Vagy telefonos “bénább” minőségű képpel dolgozom, vagy megfelelő vállalkozást tükröző stock képpel. Ami az adott anyaghoz megfelelő minőségű.
Vizuális trendek és innovációk a modern kommunikációban
Az új vizuális trendek és technológiai megoldások folyamatosan alakítják a kommunikáció módját, lehetőséget teremtve a kreatív megújulásra. Állandóan vannak újabb trendek mint az ötözködésnél is természetesen, erre mindig oda kell figyelni, hogy az adott dolog modern és menő e még, 3d alakzatok, színátmenetes arculati elemek mostanában elég elterjedtek.
Eszközök és technológiák a hatékony vizuális tartalom létrehozásához
A modern grafikai szoftverek és eszközök lehetővé teszik, hogy mindenki professzionális szintű vizuális tartalmakat készítsen. Egy tapasztalt szakmabeli professzionálisan használja az Adobe programjait, illetve ami elég megosztó a szakmában az a Canva használata, social media képek illetve hirdetésképek elkészítésénél igen hasznos hisz akár 90 db képet is készítek egy egy hirdetésnél, amit nem feltétlenül bírna az Illustrator. Viszont nyomdai anyagok elkészítéséhez egyáltalán nem ajánlatott a Canva. A nyomdai anyagot Illustratorral vagy Indesignnal készít eg grafikus. A megfelelő programhasználat hozzátesz a grafikus szakmaiságához.
A vizuális kommunikáció jövője: Mesterséges intelligencia és automatizáció
A mesterséges intelligencia alapú technológiák új lehetőségeket nyitnak meg a vizuális tartalomkészítés és -elemzés terén. Ai generálta képekhez ma már könnyen hozzálehet jutni, és sokszor nagyon feldobja a képet de oda kell figyelni, mert hibázik az AI hogy a kép minden pontja jó e. Leginkább az ujjakkal van problémája az AI-nak de könnyen hibáz mást is, alapos átnézést igényel a kép.