Social media hirdetés kép
Mikre figyelj oda egy sikeres social média hirdetés képnél?
Egy jó social hirdetés képének több fontos szempontnak kell megfelelnie ahhoz, hogy hatékony legyen és elérje a célját: az emberek megálljanak, megnézzék pörgetés közben, illetve kattintsanak rá. Több szempont van, amikre mindenképpen figyelj oda a kép készítésekor.
1. Magas minőség-avagy ne legyen pixeles gagyi
Egy pixeles képnél nincs is rosszabb, azonnal béna hatást lehet vele elérni, millió internetes ingyenes kép élesítő program van, ha nincs más képed, de ha tudsz akkor inkább használj stock fotót. Vagy élesítsd fel a fényképedet, ha ezt nem tudod keress fel egy szakembert örömmel segítenek neked ebben is.
2. Vizuális figyelemfelkeltés:
A képnek figyelemfelkeltőnek kell lennie, különben továbbpörgetnek az emberek így el sem olvassák a hirdetésedet illetve hogy mit kínálsz. Erős színek amik együtt mutatósak, kontrasztok, figyelemfelhívó szövegek illetve tartalom kiragadás, akció ajánlat. Érdekes koncepciók amik felkeltik a figyelmet.
3. A megfelelő kép:
Fontos hogy olyan képet tüntess fel ami releváns a hirdetett termékhez szolgáltatáshoz, amiből egyértelmű mindenki számára hogy mit hirdetsz. Rögtön tudnia kell a nézőnek, hogy mit hirdetsz, legrosszabb hirdetésképek amikből nem jössz rá mit hirdetnek és a szövegből jössz rá, a szöveg egy kiegészítés amit csak akkor olvasnak el ha érdekli a képen szereplő szolgáltatás termék.
4. Egyszerűség és átlathatóság:
Ha a képed túlzsúfolt képekkel szöveggel, az emberek nem nézik meg, mert egyszerűen soknak érzik, zavarónak és nem akarják fejtegeti hogy mi van rajta, így nem marad meg nekik és hamar tovább pörgetnek. Nem kell sok szöveg cím ajánlat, esetleg ár egy 1-3 kép maximum.
5. Érzelmi hatás:
Azok a social hirdetés képek amik érzelmeket váltanak ki (öröm, vágy, kíváncsiság) nagyobb valószínűséggel vonzzák a figyelmet illetve jobban megjegyezhetővé teszik. Könnyebben köteleződnek el a termék iránt.
6. Célcsoport belővése:
Nagyon fontos, hogy meghatározd a célközönségedet amit stílus miatt, illetve hogy szövegileg a legjobb legyen fiatalokat teljesen más stílus fogja meg mint az időseket illetve teljesen más szöveggel tudjuk őket megállítani. Fontos ügyelni a célcsoport, korát, emellett a nemét és érdeklődési köreit és kulturális hátterét. (Mi érdekelheti őket)
7. Branding arculat:
A céged arculatához hűnek kell maradnia, ez mutatja meg hogy milyen stílust képvisel a céged illetve, így tudsz egy egyséfes arculatot tartani. Egységes arculati színek betűtípusok használata elengedhetetlen. Ajánlott a logót is feltüntetni, ezzel segítve márka ismertségének növelését. Minél többször találkoznak a lógóddal arculatoddal annál könnyebben jegyzik meg azt.
8. Cselekvésre ösztönzés (CTA):
Ajánlott cselekvésre ösztönzést is rátenni szövegként a képre, vagy egy gombnak tünő grafikát, amire kattintanak vagy egy “Vásárolj most” “Érdekel” “megveszem” stb féle szöveget ami miatt a képre kattintva eljutnak a weboldalára és vásárolnak/felveszik a kapcsolatot veled.
9. Optimalizálás:
Megfelelően kell optimalizálni, minden platformnak megvan a saját spécifikciói a kép mérete és arányai vonatkozó szabályok ezeket muszáj betartani, különben szétesik a kép. Több méretben is el kell készíteni az adott képet.
Összegzés:
Ha figyelembe veszzük ezeket a szempontokat social media hirdetés tervezésnél hatékony és vonzó hirdetésképeket lehet létrehozni. Ezek segítenek a kívánt eredményeket elérni az adott kampányban. Viszont ha elakadtál bármelyik pontnál, és segítségre lenne szükséged, vagy csak levennéd ennek a terhét a válladról, keress minket bizalommal és segítünk, megoldjuk!:)