Logótervezés
Mire figyelj oda logó tervezésnél?
Márkaépítés egyik legfontosabb eleme a logó tervezés, hiszen ez az elsődleges vizuális eleme a vállalkozásnak. Ezt jegyzi meg a célközönség is, a termékről vagy szolgáltatásról. Egy jól tervezett logó képes kommunikálni szavak nélkül, a márka értékeit, érdeklődést felkelteni, márka minőséget is jelzi, és megkülönbözteti a versenytársaktól. A megfelelő logó elkészítéséig/megtalalálásához nem egyszerű út vezet. Számos tényezőt figyelembe kell venni tervezés során, összegyüjtöttünk 12 kulcsfontosságú tényezőt, amelyekre érdemes odafigyelni logótervezés közben, hogy minél könnyebb legyen megtalálni a tökéletes logót.
2. Egyszerűség
A megfelelő logóval fontos, hogy minél egyszerűbb legyen, hogy kis méretben is érhető legyen és felismerhető, illetve ez megkönnyíti a logó könnyedebb felismerését és emlékezetességét. Könnyebb használni további marketing anyagokon is.
3. Jelentéstartalom
Vizuálisan is tükrözi, hogy a vállalkozás mivel foglalkozik, illetve hogy milyen értékeket képvisel. Játékosan elrejtett nehezen észrevehető( de maradandó) üzenetek még izgalmasabbá emlékezeté teszik. Óvatosan egy egyszerűbb logóban is ellehet rejteni egy apró üzenetet ami sugall a márka foglalkozására, ezzel még jobb és izgalmas hatást keltve.
1. Célcsoport meghatározása
A vállalkozás szempontjából kulcsfontosságú meghatározni, hogy milyen korosztály kik lesznek a közönségünk, milyen stílust részesítenek előnyben, illetve hogy mit/milyen érzéseket keltsen az emberekben a logó, prémium minőséget, modernséget, elérhető áron lévő termékek, hölgyek vagy urak, korosztály belövése fiatalabbak vagy idősebbek, milyen stílust kedvelő emberek (rock/metál, mindenki számára érhető egyszerűbb, elegánsabb érzéki, gyermekeknek szóló mesefigurás egyszerűbb stílus) Ha ezt belőjük sokkal közelebb kerülünk a megfelelő logó eléréséhez, illetve később a marketing kampányokat is könnyebben ki tudjuk találni és el tudjuk helyezni.
4. Színek
A logó formája után a színek a legfontosabbak, pszichológiai hatást is gyakorolnak, ezért is fontos hogy a megfelelő színeket válasszuk márkához ami hűen tükrözi a márka hangulatát és értékeit. Pl föld színek megnyugtató hatásúak, míg az élénk színek érdeklődést keltenek és figyelem megragadó.
5. Tipográfia
A kiválasztott betűtípus befolyásolja a logó megjelenését és hangulatát. Egy jól választott betűtípus stílusilag passzol a lógóhoz nem erősebb és nem gyengébb hanem harmonizál a logó többi elemével. A jól választott logó illik a brandhez és kiemeli azt. Könnyen olvasható, értelmezhető.
6. Alak és forma
Formák és alakok használata, segít a megjegyezhetőségben illetve a marketing anyagokban is könnyen adaptálhatóvá teszik a logó designt. Könnyen tovább vihető és hasznosítható, ezzel egy jó arculati anyagot ad.
7. Skálázhatóság
A jó logó kis mérettől egészen óriásplakát méretig megállja a helyét és jól néz ki. Ici pici tollon is akár, olvasható és értelmezhető, illetve óriásplakáton is érdekes és izgalmas.
8. Adaptálhatóság
Egy márkánál fontos, hogy rugalmas legyen a logó könnyen használható legyen négyzetes méretben hosszúkás méretben sötét, világos háttere marketinganyagokon is.
9. Arányok egyensúly
Ez a legkevésbé szembetűnő viszont, egy professzionális logóval elkerülhetetlen, ezek biztosítják a márka lógójának az esztétikus megjelenését minden felületen. Ajánlott arculati kézikönyvet is igényelni amiben levezetik, hogy hogyan és miként lehet használni egyes marketing anyagokban az elkészített logót.
10. Versenytársak elemzés
Versenytársak logóit is érdemes átnézni hasonló színek, vagy hasonló arculati elemek elkerülésének érdekében, mert könnyen összetéveszthetővé teszi.
11. Modern és időtálló
Ajánlott kerülni a túlzottan trendi elemeket, ezek könnyen elég hamar elavulnak és ódivatúvá válnak. Ehelyett időtálló designokat, elemeit alkalmazkodjunk és ne üljünk fel a “trend vonatra”.
12. Visszajelzések gyűjtése
Érdemes a logó tervezés közben, célcsoporttól állandó visszajelzéseket gyűjteni és több ember véleményét kikérni ezzel megbizonyosodva a logó hatékonyságáról és helyénvalóságának illetve, hogy a célcsoportnak elnyeri e tetszését.
Összegzés:
A logótervezés egy összetett kreatív folyamat amely során számos tényezőt fontos figyelembe venni. Az egyszerűség, megfelelő alakzatok, formák, márkához azonosulható színek megtalálása, hozzá passzoló betűtípusok célcsoport és versenytársak figyelembebeévtele mind mind hozzájárulnak egy márka időtálló, emlékezetes és jól használható logójához. Tervezés során elengedhetetlen, hogy rugalmasak legyünk és állandó visszajelzéseket gyűjtünk célközönségünktől, így biztosítva hogy a logó tükrözze a márka üzenetét és identitását. Egy jó logó nemcsak tetszetős, de a márka sikerének kulcsa is. Logó tervezéssel kapcsolatban látogasson el weboldalunkra, ahol számos referencia munkát megtekinthet, és ha felkeltettük érdeklődését és inkább ránk bizná ezt a feladatot ne habozzon árajánlatot kérni még ma!